11 lucruri pe care nu le știi despre Debbie Millman

Debbie Millman, invitata The Power of Storytelling și Visual Playground pe 7 august la TNB, e o femeie cu multe…

Debbie Millman, invitata The Power of Storytelling și Visual Playground pe 7 august la TNB, e o femeie cu multe titluri și premii și printre cei mai importanți designeri și artiști vizuali ai zilelor noastre, conform Graphic Design USA.

E președinte emerit al Asociației Profesionale a Designerilor din SUA, una dintre cele cinci femei care au ocupat această funcție în istoria de 100 de ani a organizației. E director editorial și de creație al Print Magazine, cea mai longevivă revistă de design din Statele Unite, și e gazdă a podcastului de succes Design Matters.

Pe cât de minunat sună să fii Debbie Millman, puțini știu prin ce a trecut până să ajungă un jucător-cheie în industrie și ce sacrificii cere nivelul de succes atins de ea:
???? Debbie s-a născut în anii ’60 în Brooklyn, New York, iar în copilărie a locuit în mai toate cartierele marii metropole – în afară de Manhattan -, ceea ce a făcut-o să-și dorească acest lucru mai mult decât orice.
???? Când avea opt ani a desenat străzile din Manhattan din imaginile văzute la televizor, reproducând cu o exactitate uimitoare inclusiv logourile și marcajele clădirilor și mașinilor. Ani mai târziu, uitându-se la acel desen, și-a dat seama că drumul ei în viață fusese decis încă din copilărie, când era fascinată de elemente de design, precum logo-ul Lay’s Chips sau cele ale cosmeticelor de pe rafturile farmaciei tatălui ei.
???? Viața de familie a lui Debbie a fost dificilă și traumatizantă, cu episoade de violență fizică și sexuală îndurate la o vârstă fragedă. „Primii 18 ani din viață am trăit într-o stare de teroare constantă și am compensat prin artă”, povestește Debbie într-un interviu „Am fost un over-achiever pentru a demonstra familiei mele că nu meritam abuzul la care eram supusă. Voiam mult mai mult pentru mine încă de pe atunci. Și am crescut crezând că, dacă aș avea resursele necesare să am grijă de mine, nu mi s-ar mai întâmpla nimic rău”.
???? Odată plecată la facultate și mutată în Manhattan, Debbie și-a luat viața în propriile mâini, însă primii ani de independență au fost grei, marcați de neajunsuri financiare și neîncredere. Cel mai greu suporta respingerile profesionale. „Am observat un tipar în viața mea, și anume că sunt foarte rănită de o respingere. Atât de mult încât mă oprește din a mai încerca orice pentru mult timp. Sunt extrem de sensibilă și îmi trebuie timp să-mi revin”.
???? Și-a început cariera făcând design de reviste și ziare, visând de fapt să devină jurnalistă sau să lucreze la Vanity Fair și să creeze coperte minunate. După ce a obținut un interviu la Vanity Fair pe care l-a picat când avea vreo 22 de ani, Debbie povestește că a renunțat la gândul de a intra în mass-media.
???? Până pe la mijlocul anilor ’90, a lucrat în design comercial, decisă să-și asigure un trai bun și să scape de apartamentele minuscule și mizere împărțite cu alți colegi de casă oribili. Însă, dacă e să fie complet sinceră, nimic nu conta mai mult ca viața în Manhattan. „Am făcut acest mic pact cu mine însămi să devin designer pentru a mă întreține. Și mi-am spus asta decenii întregi. Dar ce am realizat în ultimii ani e că m-am mințit, pentru că și mai mult decât auto-suficiență conta să fiu în Manhattan. Puteam să devin artistă sau scriitoare cu ușurință dacă n-aș fi insistat să locuiesc în cel mai scump oraș din lume.”
???? După vreo 10 ani în design comercial, timp în care avansase încet-încet, a ajuns copleșită de superficialitatea mediului în care lucra și de nevoia constantă de a-și crea un sentiment de siguranță prin acumularea de lucruri. „Dacă nu te simți merituos sau auto-suficient, nu contează cât primești pentru că nu te vei simți în siguranță”, povestește Debbie. Astfel, a renunțat la acel traseu și s-a îndreptat către alte zone ale industriilor creative.
???? Din 1995 până în 2016, a fost președinte al diviziei de design a Sterling Brands, unde a lucrat cu vreo 200 din cele mai mari branduri din lume și a găsit timp să creeze și cel mai cunoscut și mai longeviv podcast despre design și cultură, Design Matters. Iar motivul pentru care a plecat de la Sterling Brands nu e pentru că i-a scăzut productivitatea sau pentru că voia să iasă la pensie. I s-a oferit postul de CEO al companiei, însă, spre surprinderea ei și a șefului său, și-a dat seama după patru luni de gândire că pur și simplu voia ceva nou.
???? Cel mai folositor lucru pe care l-a făcut pentru sănătatea ei mintală – în afară de a merge la terapeut cu sfințenie – a fost să discute cu cei mai mari artiști și comentatori culturali în cadrul podcastului Design Matters, pentru că a ajutat-o să vadă că „toți oamenii creativi au probleme cu respectul de sine în afară de doi: Massimo Vignelli și Milton Glaser, iar ambii au peste 80 de ani”.
???? Gândindu-se la viața ei, Debbie spune că nu are regrete. Și-a dat seama că dacă ar fi devenit o persoană de succes când avea vreo 20 și ceva de ani, nu ar fi reușit să se mențină pe acea traiectorie până acum. Nu ar fi avut tenacitatea mentală să facă asta, iar într-un loc ca Vanity Fair ar fi fost „mâncată de vie” încă din tinerețe.
???? Ce i-ar spune tinerei Debbie din vremea facultății? „Nu accepta prima respingere niciodată. Dă-ți opțiuni. Când și cum ajungi să reîncerci, depinde de ritmul tău. Nu ești în competiție cu nimeni în afară de tine. Dacă e vorba de ceva ce-ți place, atunci gândește-te ce a cauzat acea respingere și muncește ca să înțelegi cum să prezinți cea mai bună versiune a ta când încerci din nou.”

Debbie Millman va vorbi despre cum a ajutat-o designul în viață și cum putem avea vieți creative împlinite, cu ocazia unui eveniment special găzduit de The Power of Storytelling și Visual Playground, la Teatrul Național București (Sala Studio), pe 7 august. Îți poți rezerva locul de AICI.