Ce poți citi în DoR #19
DoR #19 are ca ca temă „noi începuturi” și nimic n-o ilustrează mai bine decât produsul în sine: un alt format,…
DoR #19 poate fi găsit începând cu weekendul 13-15 martie în librăriile/punctele de distribuție partenere, sau în shop-ul nostru, cu trimitere gratuită în România prin FAN Courier. (Sau în format digital, aici).
DoR #19 are ca ca temă „noi începuturi” și nimic n-o ilustrează mai bine decât produsul în sine: un alt format, un alt design, o altă formă de prezentare a textelor. Conceptul și execuția grafică sunt semnate de Raymond Bobar, unul dintre membrii fondatori ai revistei, care i-a creat și identitatea originară.
Intenția acestui redesign, spune Ray, a fost ghidată de dorința unei reîmprospătări și esențializări, beneficiind de experiența acumulată în ultimii cinci ani. Însă sufletul revistei și scopul nostru jurnalistic rămân aceleași: să punem și să ne punem întrebări.
Regizorul Tudor Giurgiu este personajul principal al acestui număr și protagonistul copertei fotografiate de Alex Gâlmeanu. În contextul lansării noului său film, De ce eu?, despre care Giurgiu spune că e cel mai important al carierei, Cristian Lupșa îi face un portret care ne trece prin întrebări precum: cum e să fii singur în lupta cu sistemul, cum coagulezi lumea cinemaului românesc, cum faci filme cu impact social și care să fie văzute de cât mai mulți oameni?
Printre eseurile și textele de opinie poți citi povestea Victoriei Stoiciu, o basarabeancă venită la studii în România care se întreabă, aproape 20 de ani mai târziu, dacă acel acasă pe care îl căuta poate fi găsit vreodată.
Scriitorul irlandez stabilit în București Philip Ó Ceallaigh pornește în căutarea sufletului cartierului său, rememorează demolările și reconstruirile dintr-un oraș complicat din punct de vedere arhitectural, și descoperă cât de puține știm despre locurile în care trăim.
Ioana Burtea scrie un eseu tulburător despre cum o iei de la capăt atunci când rămâi singură.
Ani Sandu îi face un portret fostului ministru de Finanțe, Ioana Petrescu, care s-a întors în România după 14 ani de locuit și studiat în State și a acceptat o provocare care părea să o depășească.
Într-un fold-out fotografiat de Alex Gâlmeanu, Ioana Sisea sparge o platoșă de porțelan din proiectul ei Bleeding Gold, o explorare a rănilor pe care le acumulăm de-a lungul vieții și a ideii de a ne accepta vulnerabilitățile.
Ana Maria Ciobanu și Mircea Reștea spun povestea unui patron de club de liga a IV-a care refuză să renunțe, desi e scufundat în datorii. Anul trecut, numele ASF Frăția București a făcut înconjurul lumii, dar pentru Constantin Zamfir a urmat cea mai grea perioadă financiară din istoria clubului.
Sorana Stănescu continuă povestea programului Teach for Romania, acum printr-un portret al Adei Barbu, unul din cei 18 profesori care încearcă să găsească soluții pentru a face sistemul de educație mai prietenos și mai eficient. (Primele două episoade sunt aici și aici)
Alexandra Dincă se întreabă cum aleg femeile să nască în România, care sunt riscurile implicate și factorii care determină aceste decizii. În ultimii trei ani, a documentat și fotografiat nașteri, din spital până acasă. ●
DoR #19 poate fi găsit începând cu weekendul 13-15 martie în librăriile/punctele de distribuție partenere (rețeaua Cărturești, Inmedio, Librarium și la alți distribuitori). Ca să ne susții direct, cumpăr-o din shop-ul DoR; ai trimiterea gratuită în România, cu FAN Courier. Sau poți să-ți faci un abonament și să primești și cele trei numere care vor urma, direct acasă, imediat ce ies din tipar.
S-ar putea să-ți mai placă:
Bucureşteanul: Luis de la ziare
Un vânzător de ziare pentru care respectul este cea mai importantă lecție învățată.
Noaptea Lungă a Filmelor Scurte: Sau lumea văzută prin scurtmetraj
Echipa ShortsUP, despre cum au evoluat temele selecțiilor din Noaptea Lungă a Filmelor Scurte și ce spun ele despre…
Eseu: Ultimul Crăciun
Dan Rădulescu n-a fost niciodată un fan al Crăciunurilor. Apoi, anul trecut, a apărut o EA care l-a convins că…
Comentariile sunt închise.