Peggy Production: Cum te îndrăgostești de proces ca să nu te plictisești de afacere?

Producător de tipărituri și materiale publicitare, Laura Abrihan e și partener, și consultant pentru designeri.

Când un client a avut nevoie de etichete de vin care erau o combinație de hârtie și mătase, Laura Abrihan a stat și a lipit cu mâna ei toate batistele de mătase pe hârtie, ca să fie sigură că produsul final e exact așa cum l-a imaginat designerul. Și mai interesant, pentru ea, a fost șirul lung de încercări de combinații de materiale până când au găsit-o pe aceasta, cea mai potrivită cu ideea pe care voia să o transmită clientul. Pentru că, dintre toate lucrurile pe care le face ca producător și consultant de producție de tipărituri și materiale publicitare, cel mai mult îi place să reinventeze procesul prin care o imagine creată de un designer ajunge, într-un final, un obiect palpabil.

Laurei Abrihan, 45 de ani, i-a rămas porecla Peggy de la tatăl ei, căruia îi plăcuse un personaj dintr-un serial polițist din anii ’70. Prietenii i-au spus Peggy și în timpul facultății de fizică, terminată la Cluj, și când a început să lucreze în agenții de publicitate bucureștene. Iar când, în 2001, și-a făcut propria firmă i-a spus, firesc, Peggy Production.

Munca ei înseamnă multă inovație, în primul rând pentru că materialele publicitare sunt deseori experimentale și atunci procesul de producție trebuie să fie ajustat pentru a răspunde acestei nevoi. Apoi, pentru că ea caută deliberat să facă lucruri noi: „Provocarea cea mai mare este să fac ceva care nu s-a mai făcut în țară sau care nu s-a mai făcut punct”.

Unul dintre proiectele memorabile este cel în care a făcut pentru prima oară jucării 3D. 10.000 de bucăți. A ales un furnizor din China, după ce a evaluat 25 de furnizori diferiți, și a reușit să îl facă să livreze la timp și conform bugetului. Le-a livrat apoi clientului, dar nu înainte de a verifica toate cele 10.000 de obiecte bucată cu bucată. I-a luat o zi și jumătate și a descoperit că nu toate erau bune, așa că a cerut să fie refăcute cele greșite. Negocierea unor asemenea situații face parte din munca ei zilnică – când nu faci produse standard, și termenele de execuție, și prețurile sunt mai puțin standard, așa că trebuie să ai suficientă tărie și experiență să evaluezi corect prețurile și termenele limită. În cazul furnizorului chinez, s-a folosit de faptul că mai avea o comandă de 10.000 de obiecte la el și l-a anunțat că o va anula dacă prima nu este la standardele pe care le stabiliseră împreună.

Experiența vine nu doar din anii de activitate, ci și din expunerea la o mulțime de clienți și furnizori externi, care au zeci de ani de experiență și un mod mai pragmatic de a se raporta la business: „În producții mari timpul e bani”, spune Laura. „Cu cât stă mai mult mașina oprită, se pierd bani. Și există timpi în care tu reglezi mașina să funcționeze într-un anume fel. Cu cât reglezi mai mult, cu atât el pierde bani.”

Această abordare a făcut-o un partener bun pentru designeri, care au văzut că încearcă mereu să obțină produse finale cât mai aproape de ce și-au imaginat ei. Așa a început să ofere consultanță clienților pentru partea de producție și să lucreze cu designerii încă dinainte de a intra în producție, pentru că știe ce este posibil tehnic. Adică face exact ce îi place mai mult: creează procese prin care ideile devin realitate.


Povestea face parte din „24/7: Un ghid de viață și muncă pentru antreprenorul creativ”, volumul IV, un proiect editorial realizat de echipa DoR la inițiativa UniCredit Bank. Dacă vrei să citești cele 20 de povești ale antreprenoarelor din ediția 2018, îl poți cumpăra de aici.

Notă: Laura Abrihan este consultantul de print al Media DOR, organizația care publică trimestrialul DoR și acest Ghid, și datorită ei putem experimenta diferite forme de tipărire și producție pe hârtii speciale.

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

*